Interviu de: Andreea Vasile
Sursa: redbull.com
Află care sunt cele mai noi platforme sociale care vor schimba regulile jocului în social media.
Adulții stau pe Facebook, adolescenții pe Tik Tok, creativii pe Instagram, microbloggerii pe Twitter, gamerii pe Twitch, profesioniștii pe LinkedIn și toată lumea pe WhatsApp. „Aceasta ar fi o generalizare privind utilizarea unora dintre mediile sociale tradiționale în Europa,” explică Diana Stafie, consultant de strategie pe termen lung și co-fondator Future Station, o agenție care ajută business-urile să înțeleagă cum se pot adapta pentru succes în funcție de cum arată viitorul, înainte ca acesta să le ia prin surprindere.
Uneori relațiile cu aceste medii sociale devin prea intense și invazive. „În ultimul timp apare din ce în ce mai des dorința pentru alternative și evoluția unor platforme care promit comunități mai intime cu interacțiuni sociale mai valoroase pentru membrii săi,” spune Diana, care, în continuare, ne va vorbi despre cele mai noi platforme de interacțiune socială, despre paricularitățile și misiunile lor actuale. Unele dintre acestea au fost lansate în 2019, iar altele urmează să apară în acest an.
„Problemele privind transparența și confidențialitatea sunt în creștere, deoarece utilizatorii de social media devin mult mai conștienți de modul în care datele lor sunt utilizate. Și, ca reacție, vedem emergența unor medii sociale a căror atribute principale sunt legate de transparența pe care o conferă utilizarea tehnologiei blockchain”, explică Diana.
1. Revolution Populi
Sub motto-ul ”Return cyberpower to the people”, Revolution Populi este o rețea socială bazată pe tehnologia blockchain, programată să fie lansată în 2020. Fondatorii au misiunea de a crea o rețea descentralizată, guvernată de către public, care dorește să împuternicească utilizatorii să își controleze datele personale și să le vândă, dacă doresc, agențiilor de publicitate utilizând ”contracte inteligente”.
2. Steemit
Tot tehnologia blockchain stă la baza proiectului Steemit -Communities without borders – o platformă de blogging și socializare care are momentan peste 1,2 milioane de utilizatori. Steemit răsplătește utilizatorii cu cripto moneda STEEM pentru crearea și curățarea conținutului. Utilizatorii pot crea conținut pe o gamă largă de subiecte, precum călătorii, fotografie, muzică și sport. Așadar, atunci când un utilizator creează conținut care este agreat și votat de comunitate, și cei care votează sunt plătiți, plata făcându-se în moneda digitală STEEM, cu posibilitatea convertirii ulterioare în bani.
3. Voice
Utilizarea tehnologiei blockchain aduce transparența mult cerută de consumatori. În jurul acestei nevoi de transparență a apărut în 2019 versiunea beta a platformei Voice – Where truth has a voice. Voice este o rețea socială transparentă, bazată pe recompense pentru crearea și distribuirea conținutului. Voice este construit în jurul Voice Token, token care poate fi câștigat și consumat pentru a dobândi atenția și aprecierea altor utilizatori din rețea. Token-urile se bazează pe un registru blockchain, permițând niveluri de transparență fără precedent pe toată platforma, în special cu promovare și publicitate.
4. PopBase
PopBase – Make your message interactive – e o platformă de jocuri sociale și distribuție de conținut lansată în august 2019. PopBase își propune să creeze o formă complet nouă de interacțiune între creatori și grupurile lor de fani. În cadrul PopBase, creatorii de conținut, indiferent că sunt influenceri, celebrități sau experți din industrie, vor putea să interacționeze cu fanii lor, oricând și oriunde, extinzându-și brandul într-o experiență imersivă. Servind ca un fan club interactiv, creatorii pot autoriza și prestabili conținut exclusiv prin intermediul unui portal web, permițând fan clubului să rămână activ chiar și atunci când creatorul este offline. Utilizatorii pot, de asemenea, să își genereze o versiune virtuală (avatar) pentru a interacționa cu fanii.
5. Caffeine
Caffeine – Live Streaming. Reinvented – e o platformă socială pentru jocuri, divertisment și arte creative. Caffeine pune la dispoziție un program de monetizare pentru acele transmisiuni care au vizualizări sau abonați mulți. Platforma a fost concepută de foști designeri de la Apple, începând cu 2016, și a fost lansată pe piață doi ani mai târziu. Conform Crunchbase, Caffeine are până acum investiții de peste 140 de milioane de dolari, cel mai mare investitor fiind 21st Century Fox. Caffeine permite crearea de transmisii în direct pentru grupul de prieteni sau pentru followers. Alături de transmisiile video în direct, se pot transmite și ecranele computerului sau TV-ului în timp ce jucați jocuri video (similar cu Twitch.tv). Platforma a fost folosită și pentru difuzarea X Games, din Aspen, în 2019.